انواع خدمات درمانی در دندانپزشکی

لینیک دندانپزشکی و دهان پزشکی نگین با هدف ارائه ی خدمات نوین و پیشرفته دندانپزشکی در شیراز افتتاح گردید

انواع خدمات درمانی در دندانپزشکی

۶ بازديد

ایمپلنت دندان

امروزه ایمپلنت دندان جایگزین مناسبی برای دندان مصنوعی است. این درمان برای افرادی که دندان خود را از دست داده اند گزینه بسیار مناسبی است. جنس ایمپلنت دندان از تیتانیوم است و علت آن سازگاری با بدن انسان است. 

عصب کشی دندان یا درمان ریشه دندان

همه افراد در طول زندگی خود دچار دندان درد می شوند که می تواند علل مختلفی داشته باشد.گاهی دندان درد بر اثر رسیدن عفونت به ریشه دندان اتفاق می افتد که در این صورت نیاز است تا این مشکل سریعا درمان شود. در پروسه عصب کشی دندان، قسمت داخلی و نرم دندان که به آن پالپ می گویند و ریشه و عصب در آن قرار گرفته است از عفونت ها پاک و تمیز می شود و بعد از آن با مواد مخصوص پر می شود.

جراحی فک و صورت

عمل جراحی فک یا ارتوگانتیک به منظور اصلاح ناهماهنگی ها و بی نظمی های استخوان های فک و همچنین دندان ها صورت می پذیرد. به طور کلی دلایل مراجعه به جراح فک می تواند ناشی از مشکلات اسکلتی، سرطانی، جراحی ترمیمی و یا جراحی زیبایی فک باشد. 

جرم گیری دندان

جرم گیری دندان در واقع یک نوع پیشگیری و مراقبت از دندان است که مانع از بروز یکسری از بیماری های دهان و دندان در آینده خواهد شد. همچنین باعث صرفه جویی در هزینه های دندانپزشکی نیز می‌شود‌. هنگامی که به طور منظم از مسواک استفاده نمی‌‌شود و بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت نمی شود، باکتری های موجود در دهان فعالیت بیشتری پیدا می کنند و در نتیجه آن، روی دندان ها پلاک ایجاد می شود. به این پلاک ها جرم دندان می گویند. اگر برای از بین بردن این پلاک ها اقدامی نشود، جرم دندان به مرور زمان افزایش پیدا می کند و به لثه و قسمت های عمیق دندان نفوذ پیدا می کند و باعث مشکلات دندانی شدید می شود. پلاک دندان ممکن است ایجاد تارتار کند یعنی پلاک به صورت سخت تری در آید که اگر به موقع درمان نشود ممکن است باعث از دست رفتن دندان شود.  جرم گیری دندان بدون درد است، البته ممکن است بعد از این پروسه حساسیت دندانی ایجاد شود. همچنین از دیگر عوارض جرم دهانی بوی بد دهان و پوسیدگی دندان است.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.